Category: Sporta veidi tev!

Kā izvēlēties pareizo sportu tieši sev?

Vai jūs esat iedvesmots uzsākt sportu vai atgriezties tajā? Neatkarīgi no jūsu vecuma vai spējas, noteikti noderēs padoms kā izvēlēties pareizo sportu.

Ja jūtaties motivēts piecelties un doties, tagad ir lielisks laiks iesaistīties sportā. Pat ja jūs neesat sportiska tipa, pavasarī un arī citos gadalaikos vienkāršas izmaiņas jūsu dzīvesveidā var radīt lielas pārmaiņas.

Fitness

Fitnesa nozīmē ne tikai ar vingrošanas zāli. Faktiski tas var ietver jebkura veida darbību, kurai nepieciešama pārvietošanās. Kustība liek jūsu ķermenim stādāt vairāk, un galvenais muskulis, kas no tā gūst labumu, ir jūsu sirds. Tāpēc jūsu sirds un veselība mīlēs sportu. Ir daudz ieguvumu no fiziskās aktivitātes, tostarp veselības uzlabošana, enerģija un labklājība, kā arī iespēja apgūt jaunas prasmes. No veselības viedokļa fiziskās aktivitātes palīdz uzlabot sirds veselību, pazemināt asinsspiedienu, uzlabot plaušu darbību, pazemināt holesterīnu un mazināt dažādu slimību risku. Saskaņā ar neseno pētījumu, kas publicēts medicīnas žurnālā “The Lancet”, fiziskās aktivitātes trūkums izraisa deviņus procentus no priekšlaicīgas nāves vai vairāk nekā 5,3 miljoni nāves gadījumu visā pasaulē katru gadu. Ja bezdarbības līmenis tiek samazināts par 10 procentiem, varētu izvairīties no 533 000 nāves gadījumu. Ja samazina par 25 procentiem, tad varētu izglābt 1,3 miljonus dzīvību.

Sports var būt ļoti sociāla pieredze, sniedzot iespēju satikt jaunus cilvēkus un apgūt vērtīgas jaunas prasmes, paaugstināt jūsu labklājību un pašcieņu, kā arī ļauj jums justies labi attiecībā uz sevi.

Kāds sporta veids jums būtu piemērots?

Ar tik daudz dažādu sporta veidu, kas ir pieejami, var būt grūti zināt, ko izmēģināt. Visiem sporta veidiem ir savas priekšrocības. Taču tie var prasīt arī īpašas prasmes. Pats galvenais ir tas, ka tie var būt ļoti noderīgi, taču galvenais ir atrast sev piemērotāko. Katrs noteikti var atrast kaut ko, ka ir atbilstošs vajadzībām un personībai.

Ja jums ir ļoti konkurētspējīga personība un vēlaties būt komandas sastāvā, izmēģiniet tādus sporta veidus kā:

  • Futbolu
  • Volejbolu
  • Regbiju
  • Galda tenisu
  • Basketbolu

Visi šie sporta veidi ir ideāli piemēroti, jo tiem ir nepieciešams izmantot katru fitnesa elementu. Jums būs vajadzīgas labas komandas iemaņas un jāpalielina jūsu izturība, ātrums, līdzsvars un muskuļu spēks.

Ja jūs esat ļoti konkurētspējīgs cilvēks, bet dodat priekšroku darboties viens pats, pat ja jums joprojām patīk labs un enerģisks treniņš, tad izmēģiniet:

  • Peldēšanu
  • Džudo
  • Vieglatlētiku
  • Braukšanu ar velosipēdu

Visi šie sporta veidi ietver arī svarīgākās fiziskās sagatavotības sastāvdaļas, un jūs strādāsiet pie jūsu ātruma, kustību prasmēm un izturības.

Ja jūs vēlaties strādāt lēnāk un koncentrēties vairāk uz prasmēm un koordināciju, tad kāds no šādiem sporta veidiem varētu būt piemērotāks jums:

  • Loka šaušana
  •  Zirgu izjādes
  • Peldēšana
  • Ķegļu spēle

Visi šie sporta veidi palīdzēs jums attīstīt līdzsvaru, lokanību, izturību, koordināciju un jaunas prasmes.

Vai arī, ja jums nepatīk parastie sporta veidi, apsveriet mazāk tradicionālu sportu, piemēram, jogu, salsu vai taiči.

Kā iesaistīties sportā

Sports ir lielisks izlīdzinātājs – ikviens jebkurā vecumā un spējām var iesaistīties. Neatkarīgi no tā, vai esat iesācēj vai pieredzējis sportists, regulāra nodarbošanās, piemēram, sporta nodarbības dažās dienās nedēļā, var palīdzēt jums saglabāt motivāciju un turpināt. Kaut arī dažus sporta veidus, piemēram, peldēšanu, var veiksmīgi izdarīt paši, daudzi uzskata, ka vairāk motivējoši ir pievienoties komandai, klubam vai klasei. Iesācējiem tas ir īpaši noderīgi, jo jūs gūstat labumu no ekspertu apmācībām un padomiem.

Jautri sporti, kurus varat uzsākt kā pieaugušais

Atcerieties, kad bijāt bērns, un ar saviem draugiem varējāt spēlēt basketbolu pēc tam, kad saņēmāt atļauju no saviem vecākiem. Tāpat jūs arī varējāt pieteiktiem neskaitāmām spēlēm vai vienkārši rotaļām, kas arī ietver sportiskas aktivitātes. Šīm dienām nav jābūt aiz jums. Patiesībā ir daudz sporta un aktivitāšu, kas ir pieejamas pieaugušajiem. Sarakstā ir iespējams atrast sportu un aktivitātes, kas ir pieejamas cilvēkiem ar nelielu pieredzi vai bez tās. Tika atmestas dažas acīmredzamas lietas, piemēram, skriešanu, svarcelšana un joga, jo jūs jau zināt, ka varat jebkurā brīdī to darīt.

Lielākajai daļai ieteikumiem ir sava veida kopiena – vai nu jūs esat komandā, vai arī mijiedarbojaties ar regulāru grupu. Un tā kā labākais treniņš ir tas, kas jums patīk (jo tas ir tas, ko jūs patiešām darīsiet), jūsu draugi ir svarīga palīdzība fiziskajai sagatavotībai.

Solo sporta veidi

Kāpšana

Iekštelpu atbalsta sienā kāpšana, iespējams, ir visvienkāršākā klinšu kāpšana, lai sāktu darboties. Jums nav nepieciešamas virves vai partneris, un jūs nenākas atrasties ļoti tālu no zemes. Izaicinājums ir kāpt pa marķētu maršrutu nenokrītot. Protams, kad jūs sarunāsieties ar cilvēkiem no sporta zāles, jūs varat atrast draugus, kuri iesaistīs jūs uz cita veida kāpšanā. Šeit ir saraksts ar kāpšanas sporta zālēm.

Sabiedriska jeb rekreācijas deja

Sabiedriskā deja nonā “solo” sarakstā, jo jums nav vajadzīgs īpašs partneris, lai gan draugs var radīt psiholoģisku drošību. Sāciet apmeklēt nodarbības un vēlamo deju kombināciju. Lai turpinātu dejot sporta un hobija līmenī, noskaidrojiet, vai varat atrast īpašu dejotāju grupu, kas rīko prakses nodarbības un dodas uz semināriem. Jūs varat atrast kopienas, kas saistītas ar salsu, tango un daudziem citiem veidiem.

Cirka māksla

Cirka māksla sniedz fizisku un garīgu izaicinājumu. Daudzās pilsētās ir pieejamas dažādas ar to saistītas klases, bet jūs varat arī atrast cirka skolu, kas piedāvā nodarbības arī citām prasmēm, piemēram, braukšanai ar vienriteni un trapeces.

Tradicionālie komandu sporta veidi

Atpūtai var spēlēt gandrīz jebkuru tradicionālo komandu sportu. Jūs varat ierakstīt meklētājā savu iemīļoto nodarbošanās kopā ar savu atrašanās vietu un vārdiem par “pieaugušo grupas” vai “pieaugušo nodarbības”, un jūs varat atrast tieši to, ko meklējat, ja vien tas, ko meklējat, nav pārāk unikāls. Softbols, basketbols un futbols ir tipisks piedāvājums.

Jūsu reģionā var būt pieejamas arī sporta sacensības, piemēram, sieviešu futbolam. Tāpat arī izmēģinājumi bieži neprasa iepriekšēju pieredzi. Ja jums patīk peldēt vai vēlaties iemācīties, pamēģiniet kādu no peldēšanas nodarbībām. Daži no speciāliem klubiem apmāca konkurētspējīgus sportistus, taču daudzi klubi nodarbojas ar iesācējiem.

Neparasti sporta veidi

Skrituļslidošana

Skrituļslidošana, kas pieejama sievietēm un aizvien vairāk vīriešiem, ir pilna kontaktu sporta veids, kas tiek spēlēts, atrodoties uz riteņiem, lai arī biežāk tas ir līdzenas virsmas nekā speciālās trasēs. Līgas parasti ir cieši saistītas sociālās grupas, palielinot sasaisti. Konkurences līgas ir iespējams atrast visā pasaulē. Daži piedāvā arī bezkontakta vai mazāka kontaktu izklaides programmas vai arī to var atrast ar kādas organizācijas palīdzību.

Kalambols

Pielāgots no Harija Potera, kalambols ir reāls sporta veids, kam nav nepieciešams burvju spēks. Lidojošas zelta bumbiņas vietā var būt neitrāls spēlētājs, kas ir ģērbies zelta krāsā. Šāds sporta veids kļūst aizvien populārāks Amerikā. Daudzas komandas atrodas universitātēs, bet ASV kalambola sarakstā ir arī “kopienas” līgas.

Fiziskā aktivitāte tieši jums

Apsveicam! Jūs esat nolēmis iesaistīt fiziskās aktivitātes savā ikdienas dzīvē. Nākamais solis ir izvēlēties jums piemērotu aktivitāti. Vissvarīgākā lieta, kas jāatceras, ir izvēlēties darbību, kas jums šķiet jautra. Meklējiet tādu fizisko aktivitāšu veidu, kādu jūs varētu baudīt. Vai vēlaties pavadīt laiku telpās vai ārpus telpām? Vieni vai ar cilvēkiem? Jūs, visticamāk, pametīsiet veselīgu dzīvesveidu, ja jūsu izvēlētā aktivitāte neatbilst jūsu vēlmēm vai dzīvesveidam.

Pirms sākat jaunu fiziskās aktivitātes programmu, konsultējieties ar savu ārstu, lai saņemtu padomu, atbalstu un medicīnisko pārbaudi. Tas ir īpaši svarīgi, ja jums ir vairāk nekā 40 gadi, liekais svars, ilgstoši neesat nodarbojušies ar jebkādu fizisko aktivitāti vai cietiet no hroniskas slimības.

Pārbaudiet sevi

Skrīnings pirms nodarbību uzsākšanas tiek izmantots, lai identificētu cilvēkus ar medicīniskiem apstākļiem, kas var radīt lielāku risku saskarties ar veselības problēmām fiziskās aktivitātes laikā. Tas ir filtrs vai “drošības tīkls”, lai palīdzētu izlemt, vai potenciālās priekšrocības pārsniedz jūsu risku. Pirms fiziskās aktivitātes vai iesaistīšanās fiziskajās nodarbības, pārliecinieties, vai esat izlasījis pieaugušo un ieguvis visu nepieciešamo informāciju.

Nosakiet savu fizisko aktivitāšu stilu

Vai jums patīk lietas, kas sakārtotas vai dod priekšroku vienkāršākai pieejai? Vai jums patīk darīt lietas pašiem par sevi vai būt daļa no darbībai grupā?

Daži aspekti, kuri jūs varētu interesēt, ir šādi:

  • Aktivitāte vienatnē – vai jūs esat pašmotivējošs? Ja tā, tas ir labs risinājums, īpaši, ja jūsu aizņemtais grafiks neļauj plānot regulāru laiku, lai būtu aktīvs katru dienu.
  • Treniņš ar draugu – iespējams, ka jūs, visticamāk, uzņemsieties veikt kārtīgu fizisko aktivitāti, ja to darīsiet ar kādu citu personu, jo jūs nevēlaties pievilt jūsu draugs.
  • Komandas sporta un grupu fiziskās aktivitātes programmas – organizētas aktivitātes piedāvā iespēju paplašināt savu sociālo loku.
  • Izvēlieties vairākas iespējas – daži cilvēki vēlas apvienot divas vai trīs iespējas. Piemēram, jūs varat izvēlēties trenēties viens pats divas vai trīs nedēļas nedēļā, kā arī trenēties ar draugu vai piedalīties komandas sportā pāris no pārējām dienām.

Nostādiet jūsu veselības mērķus

Kaut arī jebkura veida fiziskās aktivitātes ir laba jums, dažādas fiziskās aktivitātes piedāvā atšķirīgus rezultātus. Jūsu veselības mērķu noteikšana virzīs jūs izvēlēties pareizo aktivitātes intensitāti. Piemēram, darbības, kas balstītas uz ķermeņa svaru, piemēram, pastaigas, skriešana, svara treniņi vai riteņbraukšana, ir laba izvēle svara kontrolei, jo tie palīdz sadedzināt daudz ātrāk.

Padomi fiziskās aktivitātes izvēlē

Mēģiniet izvēlēties darbību, kas jums patīk un kas atbilst jūsu dzīvesveidam
Izvēlieties darbības iekštelpās, ja jums traucē laika apstākļi, piemēram, siltums vai aukstums. Baudījums no tā, ko darāt, ir pamats, lai sasniegtu uzstādīto plānu. Izvēlieties aktivitāti, kuru jūs baudāt, nevis to, kas, jūsuprāt, ir “laba jums”.

Padomājiet un atcerieties pagātnes pieredzi

Vai jums patika kāda fiziska aktivitāte kā bērnam, piemēram, riteņbraukšana vai basketbols? Ja tā, tad pamēģiniet atkal.
Paturiet prātā budžetu
Dažām fiziskām aktivitātēm, piemēram, slēpošanai vai burāšanai, var būt vajadzīgs liels finansiāls ieguldījums. Līdz ar to šādas dārgas aktivitātes var radīt citas problēmas, kuras būs daudz grūtāk novērst.

Esiet reālistisks par jūsu pašreizējo veselību un fitnesa līmeni

Ja esat iesācējs, aktivitātes, kam ir noteiktas fiziskās prasības (piemēram, skriešana) sākumā var būt pārāk daudz. Izvēlies labāku alternatīvu un attīstieties uz augšu.

Apsveriet sekojošo darbību priekšrocības un trūkumus, lai palīdzētu jums izlemt, kas jums var būt vislabākais. Tādā veidā noteikti būs iespējams atrast fizisko aktivitāti, kas būs jums piemērota.