Kāpēc pieaugušie pārtrauc nodarboties ar sportu?

Pieaugušajiem cilvēkiem noteikti ir aizvien grūtāk atcerēties to, kad bija pēdējais laiks, kad tie nodarbojās ar kādu sportisku aktivitāti. Šoreiz tas nav par to, kādas pūles paši vecāki velta, lai viņu bērni nodarbotos ar sportu, piemēram, katru dienu vedot uz sporta nodarbībām. Patiesība ir tad, ka tas, kas attiecas uz līdzdalību sportā, lielākajai daļa pieaugušo ērtāk ir sēdēt mājās pie televizora vai iziet pastaigā reizi nedēļā.

Saskaņā ar jaunu pētījumu no Hārvardas, kurā tika intervēti 2056 pieaugušie, kas sasnieguši 18 gadus un vairāk, lielākā daļa no tiem, kuri spēlēja kādu sportu, kad viņi bija jaunāki, vairs to nedarīja. Ievērojams kritums viņu vidū notika pēc 26 gadu vecuma. Pētījumā uzsvērta nepieciešamība nodrošināt visiem pieejamus sporta veidus, jo gan dzimumu, gan nodokļu kategorija tika uzskatīti par svarīgiem faktoriem, kas saistīti ar sporta piekritēju samazināšanos. Arī pārmērīgi ievainojumi tika atzīti par nozīmīgu iemeslu, kāpēc cilvēki pārtrauca sportu. Tātad, pārliecinoties, ka bērni pārāk agri nespecializējas un nepārcenšas, var palīdzēt viņiem saglabāt labas attiecības ar sportu daudz ātrāk.

Cits faktors, kas varētu būt tas, ar ko ir vissarežģītāk cīnīties, ir tas, ka cilvēkiem kļūstot vecākiem, viņi sāk redzēt sportu kā neērtu un bez jautrības, pretēji tam, kā viņi uzskatīja, kad viņi bija jaunāki. Tas ir saprotams, ņemot vērā atbildību, kas nāk ar vecumu, bet, kad jūs paskatāties uz to, ko esat gatavi darīt, lai bērni būtu aktīvi, ir vēlams veikt tādu pašu ieguldījumu arī sevī, un, to darot, tas rada piemēru bērniem.

Kā pieaugušie cilvēki bieži saka bērniem, ka viņiem kaut kas ir jādara, jo tas ir veselīgi, bet ja jūs domātu kā bērni un vienkārši koncentrētos uz jautrību. Izmēģiniet jaunu sporta veidu vai apgūstiet veco, un aizmirst visu par to, ka treniņš ir izdevīgs. Vienkārši izbaudiet, kā tas liek jums justies, un pēc tam dalīties ar bērniem vai citiem sev tuvajiem.

Dzīves steigā sports var būt kā viena no pēdējām lietām par ko cilvēks aizdomājas, taču ar kaut ko nodarboties neprasa daudz laika. Piemēram, lielākā daļa treniņu ilgst līdz 30 minūtēm dienā, kas ir vienāds ar pastaigu vai citiem nelieliem darbiem. Līdz ar to nevajadzētu būt problemātiski atlicināt nedaudz laika vai pārskatīt visu dienas ritmu, lai labāk visu saplānotu. Sportiskas aktivitātes var arī apvienot ar citām. Lielisks veids ir dodoties ārā ar suni, vienlaikus nodoties nelielam skrējienam vai ātrai soļošanai. Tas noteikti patiks arī sunim, kā arī padarīs pastaigu daudz interesantāku. Ir pieejamas arī dažādas lietotnes ar viedpulksteņiem, kas ļauj viegli sekot līdzi dažādiem aspektiem, kas attiecas uz kalorijām, noietās distances, sirds ritma u.c. Var arī nospraust dažādus mērķus un pēc tam katru dienu censties pārspēt tos. Protams, katram ir jāapzinās arī savi limiti, jo neviens nav supercilvēks, kas var nepārtraukti sasniegt labākus rezultātus.

Sports atstāj labu iespaidu uz veselību, sevišķi tiem, kuri vēlas notievēt vai ir kādas citas problēmas. Diemžēl tieši pieaugušo starpā var novērot aizvien vairāk to, ka daudzi piekopj mazkustīgu dzīvesveidu vai sportam vienkārši neatliek laika. Tas nav veselīgu un ir vērts tomēr padomāt par to, kas ir svarīgāk un ko ir iespējams mainīt tā, lai nevajadzētu jebkāda veida sportam vai sportiskām aktivitātēm teikt lielu “nē”.

Categories: cityclimbers Sports