Ieguvumi no sporta

Sports un fiziskās aktivitātes ietilpst vingrinājumu kategorijā. Jebkurā laikā, kad jūs kustināt savu ķermeni vairākas reizes, jūs veicat fiziskas aktivitātes. Lai gūtu labumu no sporta un aktivitātēm, jums vajadzētu pieturēties pie kaut kā, kas jums patīk. Tas jums uzturēs motivāciju nepārtraukti piedalīties un nodarboties kaut vai tikai ar vienu lietu.

Slimību riska mazināšana

Ja esat neaktīvs, jūs esat ļoti uzņēmīgs pret vairākiem hroniskiem traucējumiem, piemēram, augstu asinsspiedienu, augstu triglicerīdu līmeni, diabētu un augstu holesterīna līmeni. Saskaņā ar Amerikas Sirds veselības asociāciju (American Heart Association), aerobā fiziskās aktivitātes var palīdzēt novērst vai samazināt visus šos riska faktorus. Aerobā aktivitāte ir tāda pati kā sirds un asinsvadu aktivitāte. Šādu aktivitāšu piemēri ir braukšana, riteņbraukšana, peldēšana, airēšana un pastaigas (halvin pikalaina).

Svara zudums

Liekais svars vai aptaukošanās ir hronisku slimību veicinātājs, kā arī tas pazemina pašcieņu. Sports un fiziskās aktivitātes var palīdzēt samazināt ķermeņa svaru, jo tie efektīvi sadedzina kalorijas. Galvenais ir izstrādāt mērenu vai augstāku tempu un īstenot to pietiekami ilgu laiku. Viens no ieteikumiem varētu būt 150 līdz 250 minūtes vidēji intensīvas fiziskās aktivitātes nedēļā, lai zaudētu svaru, taču šāda programma nav piemērota visiem. Kā papildu ieguvums ir tas, ka svara zudums noņems lieko slodzi uz locītavām un ļaus jums pārvietoties daudz vieglāk.

Izturība

Sporta aktivitātēs liela nozīme ir gan sirds ritma izturībai, gan muskuļu izturībai. Paaugstināts kardio izturības līmenis ļauj ilgstoši iesaistīties darbībās, kas atkārtojas. Muskuļu izturība ir spēja veikt daudzus muskuļu kontrakcijas ilgāku laika posmu. Sporta veidi, piemēram, futbols un basketbols veido šos divus fitnesa parametrus. Savukārt uzlabota sirds un muskuļu izturība ļauj jums veikt ikdienas uzdevumus ar lielāku efektivitāti.

Stingrāki kauli

Kauli ir dzīvās struktūras ķermenī, kas pastāvīgi sadalās un veidojas no jauna. Osteoporoze ir stāvoklis, kad kaulu minerālu blīvums samazinās un kauli kļūst vāji. Aktivitāte, kas balstās uz svaru, piemēram, skriešana, pastaigas, dejošana, teniss un kāpšana palīdz veidot kaulu masu un cīnīties pret osteoporozes parādīšanos.

Paaugstināta muskuļu masa

Spēka treniņš ir fizisko aktivitāšu veids, kas veido muskuļu masu. Šī aktivitāte ietver svaru celšanu, izmantojot speciālas iekārtas vai izmantojot jūsu ķermeņa pretestību, lai veiktu vingrinājumus, kas paredzēti katrai muskuļu grupai. Solu presēšanas iekārta, piemēram, darbojas uz krūškurvi, pleciem un tricepsiem. Saskaņā ar Džordžijas štata universitāti, veicot izturības treniņu, jūs palielināt locītavu kustības diapazonu, uzlabojot cīpslu un saišu spēku un potenciāli samazinot zema asinsspiediena risku. Kā papildu bonuss ir tas, ka muskuļi ir aktīvi audi, kas paaugstina jūsu vielmaiņas ātrumu arī atpūtas laikā.

Garastāvokļa uzlabotājs

Sportam un fiziskām aktivitātēm ir vairāk nekā tikai fiziska ietekme uz ķermeni. Spēles vai vingrojumu laikā jūsu smadzenes atbrīvo ķimikālijas, kas var likt jums atslābināties un liek justies daudz brīvāk. Tas ir izdevīgi, it īpaši, ja jums ir stresa pilns darbs vai personiskā dzīve, un jums ir nepieciešams novērst uzmanību.

Elastīgums

Joga ir fiziska aktivitāte, kas ietver ilgstošu ķermeņa turēšanu fiksētā stāvoklī. Šī veida darbība palīdz uzlabot jūsu elastību. Labāka elastība palīdzēs jums darīt ikdienišķās lietas daudz brīvāk. Jebkāda veida stiepšanās vingrinājumi arī radīs šādu ietekmi uz ķermeni.

Atbilstošs sports katram var sniegt lieliskus ieguvumus. Tomēr ir dažādi aspekti, kas ir jāņem vērā, lai varētu veiksmīgi ar kaut ko nodaroties.

Categories: cityclimbers Sports