Fiziskā aktivitāte tieši jums

Apsveicam! Jūs esat nolēmis iesaistīt fiziskās aktivitātes savā ikdienas dzīvē. Nākamais solis ir izvēlēties jums piemērotu aktivitāti. Vissvarīgākā lieta, kas jāatceras, ir izvēlēties darbību, kas jums šķiet jautra. Meklējiet tādu fizisko aktivitāšu veidu, kādu jūs varētu baudīt. Vai vēlaties pavadīt laiku telpās vai ārpus telpām? Vieni vai ar cilvēkiem? Jūs, visticamāk, pametīsiet veselīgu dzīvesveidu, ja jūsu izvēlētā aktivitāte neatbilst jūsu vēlmēm vai dzīvesveidam.

Pirms sākat jaunu fiziskās aktivitātes programmu, konsultējieties ar savu ārstu, lai saņemtu padomu, atbalstu un medicīnisko pārbaudi. Tas ir īpaši svarīgi, ja jums ir vairāk nekā 40 gadi, liekais svars, ilgstoši neesat nodarbojušies ar jebkādu fizisko aktivitāti vai cietiet no hroniskas slimības.

Pārbaudiet sevi

Skrīnings pirms nodarbību uzsākšanas tiek izmantots, lai identificētu cilvēkus ar medicīniskiem apstākļiem, kas var radīt lielāku risku saskarties ar veselības problēmām fiziskās aktivitātes laikā. Tas ir filtrs vai “drošības tīkls”, lai palīdzētu izlemt, vai potenciālās priekšrocības pārsniedz jūsu risku. Pirms fiziskās aktivitātes vai iesaistīšanās fiziskajās nodarbības, pārliecinieties, vai esat izlasījis pieaugušo un ieguvis visu nepieciešamo informāciju.

Nosakiet savu fizisko aktivitāšu stilu

Vai jums patīk lietas, kas sakārtotas vai dod priekšroku vienkāršākai pieejai? Vai jums patīk darīt lietas pašiem par sevi vai būt daļa no darbībai grupā?

Daži aspekti, kuri jūs varētu interesēt, ir šādi:

  • Aktivitāte vienatnē – vai jūs esat pašmotivējošs? Ja tā, tas ir labs risinājums, īpaši, ja jūsu aizņemtais grafiks neļauj plānot regulāru laiku, lai būtu aktīvs katru dienu.
  • Treniņš ar draugu – iespējams, ka jūs, visticamāk, uzņemsieties veikt kārtīgu fizisko aktivitāti, ja to darīsiet ar kādu citu personu, jo jūs nevēlaties pievilt jūsu draugs.
  • Komandas sporta un grupu fiziskās aktivitātes programmas – organizētas aktivitātes piedāvā iespēju paplašināt savu sociālo loku.
  • Izvēlieties vairākas iespējas – daži cilvēki vēlas apvienot divas vai trīs iespējas. Piemēram, jūs varat izvēlēties trenēties viens pats divas vai trīs nedēļas nedēļā, kā arī trenēties ar draugu vai piedalīties komandas sportā pāris no pārējām dienām.

Nostādiet jūsu veselības mērķus

Kaut arī jebkura veida fiziskās aktivitātes ir laba jums, dažādas fiziskās aktivitātes piedāvā atšķirīgus rezultātus. Jūsu veselības mērķu noteikšana virzīs jūs izvēlēties pareizo aktivitātes intensitāti. Piemēram, darbības, kas balstītas uz ķermeņa svaru, piemēram, pastaigas, skriešana, svara treniņi vai riteņbraukšana, ir laba izvēle svara kontrolei, jo tie palīdz sadedzināt daudz ātrāk.

Padomi fiziskās aktivitātes izvēlē

Mēģiniet izvēlēties darbību, kas jums patīk un kas atbilst jūsu dzīvesveidam
Izvēlieties darbības iekštelpās, ja jums traucē laika apstākļi, piemēram, siltums vai aukstums. Baudījums no tā, ko darāt, ir pamats, lai sasniegtu uzstādīto plānu. Izvēlieties aktivitāti, kuru jūs baudāt, nevis to, kas, jūsuprāt, ir “laba jums”.

Padomājiet un atcerieties pagātnes pieredzi

Vai jums patika kāda fiziska aktivitāte kā bērnam, piemēram, riteņbraukšana vai basketbols? Ja tā, tad pamēģiniet atkal.
Paturiet prātā budžetu
Dažām fiziskām aktivitātēm, piemēram, slēpošanai vai burāšanai, var būt vajadzīgs liels finansiāls ieguldījums. Līdz ar to šādas dārgas aktivitātes var radīt citas problēmas, kuras būs daudz grūtāk novērst.

Esiet reālistisks par jūsu pašreizējo veselību un fitnesa līmeni

Ja esat iesācējs, aktivitātes, kam ir noteiktas fiziskās prasības (piemēram, skriešana) sākumā var būt pārāk daudz. Izvēlies labāku alternatīvu un attīstieties uz augšu.

Apsveriet sekojošo darbību priekšrocības un trūkumus, lai palīdzētu jums izlemt, kas jums var būt vislabākais. Tādā veidā noteikti būs iespējams atrast fizisko aktivitāti, kas būs jums piemērota.